on

Η Sara Mapelli, ή η βασίλισσα των μελισσών, χορεύει με τα έντομα για να βοηθήσει τους ανθρώπους να επανασυνδεθούν με τη φύση


Χορεύει με 12000 μέλισσες στο σώμα της


H Sara Mapelli δίνει καινούργιο νόημα στον όρο «βασίλισσα μέλισσα» καθώς χορεύει με ένα σμήνος από μέλισσες που καλύπτουν το σώμα της. Ενώ «φοράει» τη βασίλισσα της κυψέλης η Mapelli περιβάλλεται από 10000 μέλισσες, δημιουργώντας αυτό που περιγράφει ως μία διαλογιστική ατμόσφαιρα της κίνησης, της ενέργειας και του ήχου.



Η καλλιτέχνης και ενεργειακή θεραπεύτρια από το Όρεγκον, Sara Mapelli, γνωστή ως η βασίλισσα των μελισσών, φοράει ένα παλτό από ένα σμήνος χιλιάδων μελισσών πάνω στο γυμνόστηθο κορμό της- μια παράσταση που έχει στόχο να βοηθήσει άλλους να υπερνικήσουν τους φόβους τους και να επικοινωνήσουν με τη φύση

Ο θεραπευτικός, διαλογιστικός χορός των μελισσών είναι μια πτυχή της εναλλακτικής ιατρικής πρακτικής της και το κοινό της-συχνά άνθρωποι που φοβούνται τις μέλισσες ή νιώθουν αποκομμένοι από την φύση- πάει σπίτι λιγότερο φοβισμένο και πνευματικά ανανεωμένο, λέει η Mapelli.

Η Mapelli μίλησε στο National Geographic για το τι την τράβηξε πρώτα για να είναι με τις μέλισσες, το πώς οι άνθρωποι ανταποκρίνονται στην μοναδική της τέχνη και για το πώς νιώθει με το να έχει ως 15000 τσιμπήματα στο κορμί της από το σμήνος των εντόμων.

Γιατί συγκεκριμένα οι μέλισσες; Γιατί είναι σημαντικές για εσάς;

Αν και όταν ήμουν παιδί η κοινότητά μου ήταν μικρή και οι άνθρωποι διασκορπισμένοι, ήμασταν πολύ συνδεδεμένοι. Οι άνθρωποι έβρισκαν χρόνο για να είναι μαζί , φτιάχνοντας παπλώματα και χορεύοντας και απολαμβάνοντας υπέροχα γεύματα μαζί. Είχα εκείνη την αίσθηση του να είσαι μέρος μιας ομάδας, η ομαδική εργασία,  μου μεταδόθηκε από μικρή ηλικία. Όσο γνώριζα τις μέλισσες, συνειδητοποίησα ότι ο κόσμος τους έχει να κάνει όλος με την κοινότητα. Κάθε μέλισσα έχει μια δουλειά, και ρισκάρει κάνοντας διαφορετικά πράγματα για να βοηθήσει το σύνολο. Αυτή η διασυνδεσιμότητα, η ιδέα ότι αν βγάλεις ένα κομμάτι από το σύνολο, αυτό είναι ατελές και δεν λειτουργεί τόσο καλά- αυτό είναι το μέρος του μηνύματος που θέλω να μοιραστώ.

Πώς σας ήρθε η ιδέα της «μπλούζας από μέλισσες»;

Έκανα μία ειδική εργασία για φωτογραφίες αλλά δεν είχα αποφασίσει ακόμα για την εικόνα. Τότε  ήμουν εν κινήσει σε μια φάρμα με ίριδες (λουλούδια) στο Columbia Gorge, (Washington) και μου ήρθε ότι θα έπρεπε να καλυφτώ από μέλισσες. Μπορούσα να φανταστώ αυτή την μπλούζα από μέλισσες, αλλά μου πήρε αρκετό
διάστημα για να βρω ανθρώπους να με βοηθήσουν να το κάνω να συμβεί. Βρήκα επιτέλους έναν εντομολόγο να εργαστεί μαζί μου, και είμαι επίσης σε επαφή με μελισσοκόμους σε όλη την χώρα. Σκοπεύω να κάνω μια περιοδεία μελισσο-χορού στην Ευρώπη, μετά.

Πώς κάνετε τις μέλισσες να έρθουν σε εσάς;

Ο εντομολόγος Michael Burgett (του πανεπιστημίου Oregon) μου έβαλε μια φερορμόνη μέλισσας σαν αυτή που αναδίδει η βασίλισσα μέλισσα, η οποία όμως είναι ισοδύναμη με αυτή που θα εξέπεμπαν εκατό βασίλισσες μέλισσες! ( Οι Βασίλισσες χρησιμοποιούν άρωμα για να ελέγχουν την κυψέλη). Ο Michael μου είπε ότι θα προσέλκυα μέλισσες για εβδομάδες μετά την παράστασή μου, αλλά την επόμενη μέρα δεν είχα κάποιο σμήνος να με κυνηγάει- πιθανόν γιατί μετά από αυτό τον χορό έκανα καυτό μπάνιο και μπήκα σε σάουνα. Αλλά τουλάχιστον κάθε δεύτερη μέρα ακούω ένα βουητό από μέλισσες στο αυτί μου.

Περιγράψτε τη σκηνή των μελισσών που έρχονται σε σας για τον χορό- Πώς είναι και πώς ακούγεται.

Πρώτα βάζω τη φερορμόνη στο στήθος μου μαζί με μερικές μέλισσες. Στη συνέχεια ο μελισσοκόμος σηκώνει (μαζί με ένα πλαίσιο) τις υπόλοιπες μέλισσες στον αέρα. Είμαι σαν ένα δέντρο με ένα τεράστιο ανεμοστρόβιλο πάνω μου που γίνεται ολοένα και πιο μικρός όσο οι μέλισσες κάθονται πάνω μου.Είναι τόσο θορυβώδεις; Είναι ένας όμορφος ήχος, ένας ήχος καταβρόχθισης. Υπάρχει τόση πολλή κίνηση-μερικές φορές 20 εκατοστά πάχος από έντομα κινείται παντού πάνω μου. Ίσως 15000 από αυτά! Ζυγίζουν περίπου 1,8 εως 2,2 κιλά συνολικά και τα φτερά τους είναι πολύ ισχυρά όσο με περιτριγυρίζουν. Τις ακούω και τις αισθάνομαι καθώς χορεύω. Δουλεύουμε μαζί;  Είναι ένα πλήρες ντουέτο, χωρίς σενάριο,με αυτοσχεδιασμό

Πώς μοιάζει στην αίσθηση;

Κυρίως με φαγουρίζει.Είναι επίσης λίγο επώδυνο. Τα πόδια τους τσιμπούν το δέρμα μου καθώς μερικές μένουν στη θέση τους ενώ αλλες σκαρφαλώνουν πάνω τους. Μπορεί να είναι πολύ ζεστά.Αλλά είναι όλα κομμάτι της εμπειρίας, κομμάτι του διαλογισμού. Νιώθω ότι θα μπορούσα να απογειωθώ κάθε στιγμή με αυτά τα φτερά, αλλά  επίσης είμαι καθηλωμένη από το βάρος και την δόνησή τους. Η δυσφορία είναι σημαντική για μένα επειδή γιατί είναι υπενθύμιση την παρούσα στιγμή ότι πρέπει να είμαι συγκεντρωμένη και να ακούω τις μέλισσες.

Σας έχουν τσιμπήσει ποτέ;

Έχω τσιμπηθεί πολλές φορές! Τον περισσότερο χρόνο αφαιρώ το κεντρί από τις μέλισσες.. Δεν με πειράζει. Θεωρώ ότι είναι θεραπευτικό. Στην πραγματικότητα, έχω ξεκινήσει από τότε να κάνω μελισσοθεραπεία. ( χρησιμοποιώντας προϊόντα μέλισσας, συμπεριλαμβανομένου του δηλητηρίου από τα σκόπιμα τσιμπήματα μελισσών για θεραπεία ασθένειας) Είναι πραγματικά εκπληκτικό αρχαίο φάρμακο, ένα μεγάλο απόκτημα για μας. Ένας άλλος λόγος για τον οποίο πρέπει να προστατεύουμε τις μέλισσές μας

Ποιο είναι το κοινό σας;

Κυρίως μέχρι στιγμής είναι οι πελάτες μου (ενεργειακή-θεραπευτική εργασία) και ζητώ από τον καθένα να φέρει ένα άλλο άτομο για υποστήριξη. Κάθονται σε δύο κύκλους, έναν εσωτερικό και έναν εξωτερικό, και χορεύω στη μέση, πηγαίνοντας από άτομο σε άτομο.

Έχω χορέψει για ανθρώπους που φοβούνταν πολύ τις μέλισσες-ένας ζει στη πόλη και είναι τρομοκρατημένος με την φύση γενικά. Ήμουν τόσο περήφανη γι αυτόν.Έγραψε σε μένα αργότερα μια όμορφη μαρτυρία για το πώς η εμπειρία τον βοήθησε να ξεπεράσει τον φόβο του. Πολλοί άνθρωποι έρχονται σε μένα για βαθιά έντονα προσωπικά ζητήματα. Όταν πλησίασα έναν από τους πελάτες μου με τις μέλισσες (στη διάρκεια του χορού) έγειρε πίσω τόσο έκπληκτος, αλλά στη συνέχεια ήρθε ένα τεράστιο χαμόγελο όταν συνειδητοποίησε ότι ήταν ασφαλής. Ήταν σαν να βλέπεις κάποιον να μεταμορφώνεται. Ήταν τόσο εγκάρδιος και συναισθηματικός κατόπιν.

Ακούτε ανθρώπους να σας θεωρούν τρελή που κάνετε κάτι τέτοιο;

Σίγουρα, κάποιοι λένε «Δεν θα το έκανα ποτέ αυτό». Έτσι, λέω ότι είναι εντάξει, δεν χρειάζεται να το κάνετε! Αλλά είναι κάτι περισσότερο από δουλειά για μένα. Έχει γίνει κομμάτι μου, κομμάτι του σώματός μου.Φυσικά, είναι επίσης εκπαιδευτικό. Μου δίνει τη δυνατότητα να μιλάω στους ανθρώπους για τις μέλισσες, πόσο σημαντικές είναι για μας και την φύση, τι μπορούν οι άνθρωποι να κάνουν για να βοηθήσουν την προστασία τους.

Τελευταίες σκέψεις σχετικά με το να είσαι η Βασίλισσα Μέλισσα;


Υπάρχει μαγεία και φαντασία σε ό,τι κάνω, αυτό είναι μέρος της δουλειάς μου. Όχι μόνο να θεραπεύω και να εκπαιδεύω αλλά να εμπνέω και μαγεία.Οι μέλισσες με βοηθούν να το κάνω αυτό.


Μετάφρασηbreakthereality.blogspot.gr - Via



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου